آنان که از شیعیان اهل بیت علیهم السلام نیستند

صفحه اختصاصی حدیث و آیات الإمامُ الصّادقُ علیه السلام : لَیسَ مِن شِیعَتِنا مَن قالَ بِلِسانِهِ و خالَفَنا فی أعمالِنا و آثارِنا .حدیث

امام صادق علیه السلام : شیعه ما نیست ، آن که به زبان دم [از تشیع] زند امّا در عمل برخلاف اعمال و کردار ما رفتار کند .

پرینت احادیث

امام صادق علیه السلام : اى شیعیان آل محمّد! از ما نیست کسى که در هنگام خشم خود دار نباشد و در برخورد با همنشین و همسفر خود و کسى که با او دست آشتى داده ، و آن که با وى مخالف است، رفتارى نیکو در پیش نگیرد .

پرینت احادیث

امام صادق علیه السلام : شیعه ما نیست کسى که در شهرى چند هزار نفرى به سر برد و در آن شهر پارساتر از او وجود داشته باشد .

پرینت احادیث

امام صادق علیه السلام : گروهى مى گویند که من امام آنها هستم . به خدا قسم که من امام آنها نیستم . خدا لعنتشان کند ، هر چه من پرده پوشى مى کنم ، آنان پرده درى مى کنند . من مى گویم : چنین و چنان ، آنان مى گویند : مقصودش فلان و بهمان است . من در حقیقت امامِ کسى هستم که اطاعتم کند .

پرینت احادیث

امام صادق علیه السلام : اصحاب من مردمانى خردمند و پرهیزگارند . بنا بر این ، کسى که خردمند و پرهیزگار نباشد از اصحاب من نیست .

پرینت احادیث

امام صادق علیه السلام : شیعه ما نیست کسى که چهار چیز را انکار کند : معراج ، سؤال قبر ، آفریده شدن بهشت و دوزخ ، و شفاعت .

پرینت احادیث

امام صادق علیه السلام : شیعیان ما هر عیبى داشته باشند ، سه عیب ندارند : در بین آنها کسى که گدایى کند وجود ندارد ، در میانشان بخیل وجود ندارد ، در میانشان کسى که لواط دهد یافت نمى شود .

پرینت احادیث

امام کاظم علیه السلام : شیعه ما نیست کسى که در تنهایى و خلوت ، دلش ترسان [از خدا ]نباشد .

پرینت احادیث

امام عسکرى علیه السلام : مردى به رسول خدا صلى الله علیه و آله عرض کرد : فلان کس به ناموس همسایه خود نگاه مى کند و اگر دستش برسد از ارتکاب حرام هم ابایى ندارد . رسول خدا صلى الله علیه و آله عصبانى شد و فرمود : او را نزد من بیاورید . مرد دیگرى عرض کرد : اى رسول خدا! او از شیعیان شماست و به دوستى شما و على علیه السلام اعتقاد دارد و از دشمنان شما دو تن ، بیزارى مى جوید! رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود : نگو که او از شیعیان ماست ؛ زیرا دروغ است : همانا شیعه ما کسى است که از ما دنباله روى و از کردار ما پیروى کند .

نقل از www.hadithlib.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.